Utbildning
Kurs i digital marknadsföring
Vill ni utveckla er kompetens inom digital marknadsföring? Vi erbjuder olika former av utbildning inom alla tjänster som vi erbjuder till företag, både på plats och på distans. Vi har lång erfarenhet av att jobba med SEO, SEM, annonsering och webbanalys och delar gärna med oss av vår kunskap! Behöver era redaktörer få en djupare förståelse för SEO? Vill ni bli bättre på att analysera er data? Eller kanske ta steget och börja annonsera på sociala medier och vill få lite tips? Oavsett vilken kunskap som ni törstar efter så hittar vi ett passande upplägg för just er.

(01)
SEO-utbildning
Under en SEO-utbildning går vi igenom de viktigaste delarna inom sökmotoroptimering, såsom sökord, struktur, innehåll och teknik. Innehållet i våra SEO-kurser anpassas alltid efter respektive kunds sajt, bransch och förutsättningar. Vi börjar med en nulägesanalys för att se både hur er SEO ser ut idag och vilken kompetens som redan finns och vad ni önskar utveckla. Läs mer om vår SEO-utbildning här.
(02)
Annonsering i sociala medier
Det är mycket man behöver tänka på när man annonserar i sociala medier. I vår utbildning inom Paid Social går vi igenom hur man går tillväga för att se till att ens budskap når rätt person. Oavsett om ni behöver hjälp med hur ni ska tänka kring strategi, eller om ni vill lära er hur annonseringsverktyget fungerar, eller kanske hur man optimerar kampanjerna för bästa resultat så anpassar vi utbildningen för att matcha just era behov.
.jpg?rect=133,0,1569,1080&q=95&fit=clip&auto=format&w=1919)
(03)
Google Ads-kurs
Att annonsera på Google är ett utmärkt verktyg för att öka sin synlighet i sökresultatet och på så sätt både öka sin varumärkeskännedom, sin trafik och sin försäljning. Under vår Google Ads-kurs går vi igenom hur man väljer ut vilka sökord man vill synas på, hur man bygger upp en kampanjstruktur och hur man på bästa sätt optimerar sina kampanjer för att få riktigt bra resultat.
(04)
Kurs i digital analys
Att utveckla din kompetens inom digital marknadsföring handlar inte bara om hur man ökar sin synlighet och driver in mer trafik – det handlar också om att kunna utvärdera sina insatser, analysera sin trafik och baserat på det kunna ta datadrivna beslut. I vår kurs inom digital analys går vi igenom hur man hanterar, tolkar och använder sin data för att optimera sina insatser. Det kan antingen vara en allmän kurs om webbanalys eller mer specifikt inom Google Analytics eller Matomo Analytics.