Annonsera på LinkedIn
(01)
Om LinkedIn
Något som är speciellt med LinkedIn är att du kan rikta annonsen mot personer med en specifik yrkestitel. Detta är bra om din målgrupp brukar ha en viss titel eller om du vill annonsera för att hitta ny personal. LinkedIn är även väldigt passande om du vill annonsera B2B, dvs. Business to business.
(02)
Hur annonserar man på LinkedIn?
För att kunna annonsera på LinkedIn behöver du sätta upp ett annonskonto på LinkedIns verktyg Campaign Manager. När det är uppsatt kan du både marknadsföra befintliga inlägg och skapa nya inlägg som bild, text eller videoannonser.
(03)
Målgrupper
Förutom att rikta in sig på specifika branscher och yrkesroller kan man även rikta sig andra relevanta målgrupper som t.ex nå ut till nya kunder och till personer som redan besökt din webbplats genom Retargeting.
(04)
Vi kan hjälpa dig med annonsering på LinkedIn
Vi hjälper er att ta fram kreativa idéer på innehåll, skriver annonstexter och att välja vilka annonstyper som passar bäst. Om det behövs hjälper vi er att sätta upp en kontostruktur som går att A/B testa och tar fram en målgrupp som passar in på era kunder.
Vi hjälper er att sätta upp tydliga och mätbara mål, ser till att spåra annonserna samt att ta fram en relevant målgrupp. Vi ser även till att annonsen går att A/B testa för att hela tiden kunna optimera annonserna.