Alla tjänster

Annonsering isociala medier


Paid Social

Sociala medier-annonsering är annonser som du ser i sociala medier som exempelvis Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest och Snapchat. Det kallas ofta för Paid Social.

Kontakta oss

(01)

Viktigt att tänka på

När man arbetar med sociala medier är det viktigt att det finns en strategi att förhålla sig till för att få ut så mycket som möjligt av sin annonsering. Det finns otroligt många sätt att arbeta med annonsering både med målgrupper, intressen, kanalval osv. Du har säkert varit med om att du fått en annons i ditt instagramflöde på en produkt som du precis tittat på och då har företaget använt sig av remarketing.

(02)

Fördelar med annonsering

En stor fördel med annonsering i sociala medier är även att kunderna inte behöver ha hört om ditt företag tidigare. Om du har ett nystartat företag så är det troligtvis inte så många som söker efter det och då behöver man göra sig synlig på andra sätt. Det är då perfekt att rikta annonserna mot kunder som är intresserade av produkter som liknar det du erbjuder. Fundera även på var, alltså på vilka plattformar dina kunder kan tänkas befinna sig. Vilket kanalval är mest passande för din målgrupp?

Hjälp med Paid Social

Vill du nå ut till din målgrupp via sociala medier? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta oss

Fler tjänster


Leit är en del av byrånätverket Mojna som består av specialistbolag inom digitala upplevelser. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm och består för närvarande av: Hoy, Leit, Oh No Gravity och Studio Nois.

Kontakta oss

Copyright © Leit 2024