(SÖKMOTOROPTIMERING)
I samband med att Sankt Jörgen Park uppdaterade sitt varumärke och visuella uttryck, ville de även modernisera sin hemsida och kommunikation för att bättre matcha den upplevelse gästerna får på resorten. Vi fick, tillsammans med Hoy, uppdraget att skapa deras nya sajt.
Innehåll
Vår del i projektet bestod i att analysera den befintliga sajten och trafiken, genomföra en sökordsanalys, föreslå en ny struktur och skriva innehåll för flera sidor. Som en del av projektet ingick även tekniska insatser, såsom att sätta upp redirects, skapa titlar och metabeskrivningar samt säkerställa att sajten utvecklades på ett sökmotorvänligt sätt.
Inför projektet
En viktig utmaning i projektet var att få SEO och design att samspela, utan att kompromissa med varandra. Sankt Jörgen Park ville också skala ner antalet sidor och fokusera på de mest betydelsefulla delarna av hemsidan. Inför projektstarten gjorde vi en grundlig analys av den tidigare sajten för att bevara de delar som fungerat väl och eliminera sådant som inte presterat.
Genomförandet
Strategifasen under den första månaden satte planerna för allt som skulle genomföras på de två webbplatserna som var i fokus.
Efter strategifasen påbörjade vi implementering av strategin inom både teknik, struktur och innehåll. Vi har haft mycket fokus på innehållsdelar och både uppdaterat, skapat och tagit bort innehåll baserat på sökbeteende.
Via löpande avstämningar med teamet på Gothia Towers har vi sett till att alla är á jour om vad som händer i projektet.
(SÖKMOTORANNONSERING)
Efter ett lyckat projekt med bra resultat och ett fint samarbete ville både vi och Sankt Jörgen Park fortsätta samarbeta. Därför satte vi igång ett löpande projekt där vi hjälper Sankt Jörgen Park med både Google Ads och kontinuerligt SEO-arbete, vilket innebär att skapa mer innehåll, uppdatera utifrån prestanda och ständigt arbeta för att synas högt upp i sökresultaten – både organiskt och betalt.