(WEBBANALYS)
Lantmännen ville ha hjälp med sin övergång till Matomo Analytics - både för att säkra uppsättning av teknik & rapporter samt för att se till att alla i organisationen får en grundläggande förståelse och kompetens kring analys i allmänhet och Matomo i synnerhet.
Innehåll
Matomo är ett analysverktyg som blivit omtalat och välanvänt det senaste året. Det är GDPR compliant och har en del riktigt avancerade men lättanvända verktyg som inte finns i Google Analytics - t.ex heatmaps & scroll depth.
Inför Projektet
Inledningen av projektet bestod av att ta fram ett paket för uppsättning av Matomo för Lantmännens olika bolag samt ett koncept för utbildning med två sessioner inom Matomo och en inom SEO.
Genomförandet
Genomförandet bestod av tre digitala utbildningar för alla webbplatsägare och redaktörer i organisationen samt implementering av mål, dashboards och anpassade rapporter för de bolag som behövde detta i Matomo Analytics. Vi har även funnits tillgängliga för frågor och support längs vägen när det behövs.
Ett mycket givande och roligt projekt med en organisation som gör mycket värdefullt för samhället och med bra stämning.